Ο χρυσός δεκάλογος της Maria Montessori!

  • Δούλεψε 2 χρόνια με παιδιά με νοητικά και ψυχικά προβλήματα, εφευρίσκοντας τρόπους να τα διδάξει βασικές δεξιότητες. Στο τέλος κατάφερε να δώσουν αυτά τα παιδιά τις εξετάσεις που έδιναν τα φυσιολογικά παιδιά στο σχολείο.
  • Οι μαθητές της τα πήγαν όχι απλώς το ίδιο καλά, αλλά και καλύτερα από τα φυσιολογικά παιδιά. Όταν την ρώτησαν πώς το κατάφερε απάντησε ότι το πραγματικό θαύμα είναι πώς τα φυσιολογικά παιδιά είχαν κρατηθεί σε τόσο χαμηλό επίπεδο! Έτσι της ήρθε η ιδέα να εφαρμόσει τις μεθόδους της και σε φυσιολογικά παιδιά.
  • Το 1907 έστησε το πρώτο της σχολείο στη Ρώμη και το ονόμασε «Το Σπίτι των Παιδιών». Εκεί οι μαθητές της ήταν πάμφτωχα και εγκαταλελειμμένα παιδιά χωρίς καθόλου τρόπους και μόρφωση. Εφαρμόζοντας τη μέθοδό της, σε σύντομο χρονικό διάστημα τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε ευγενικά, τακτικά και καθαρά πλάσματα που εργάζονταν με ησυχία, μάθαιναν μόνα τους να γράφουν και να διαβάζουν και να φροντίζουν το χώρο τους. Από τότε συγκέντρωσε όλα τα βλέμματα πάνω της όσον αφορά την εκπαίδευση  
  • Αφιέρωσε όλη της τη ζωή στα παιδιά και προτάθηκε 3 φορές για το Νόμπελ Ειρήνης. Έζησε και δίδαξε σε πολλές χώρες του κόσμου και η Μέθοδός της είναι διεθνώς διαδεδομένη. Πέθανε στην Ολλανδία το 1952 σε ηλικία 82 ετών, αφήνοντας το γιο της Μάριο άξιο συνεχιστή του έργου της.  

Ο δεκάλογος της θεωρίας της Maria Montessori

  1. Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέλησή του.

  2. Μην μιλάτε άσχημα σε ένα παιδί και μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια, όταν αναφέρεστε σε αυτό, ενώ δεν είναι παρόν.

  3. Βοηθήστε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι ικανότητες του παιδιού, ώστε να μην μείνει χώρος για το «κακό».

  4. Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του.

  5. Να ανταποκρίνεστε πάντα στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας 

6. Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος, αλλά διακόψτε άμεσα κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί, το περιβάλλον του ή τους άλλους.

7. Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. 

8. Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.

9. Nα επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει.

10. Να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.

error: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή (ολική ή μερική) του περιεχομένου του ιστότοπου www.thelifemaniacs.gr με οποιανδήποτε τρόπο, όπως: ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τους κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύον στην Ελλάδα.