Καλυμμένες από ένα μυθοπλαστικό πέπλο. Διακοσμημένες με εντυπωσιακά οπτικά και ηχητικά εφέ. Στηριγμένες πάνω σε ήρωες που συμμετέχουν σε έξυπνες στιχομυθίες και σκηνές γεμάτες sex, πάθος, κυνικότητα και ωμή βία. Σχηματισμένες πάνω σε πλοκές που εξιτάρουν και απογειώνουν την αγωνία και το ενδιαφέρον.
Αναφερόμαστε φυσικά στις μοντέρνες ξένες σειρές που μπορούμε να παρακολουθήσουμε σε κανάλια της τηλεόρασης ή ιντερνετικά κανάλια.
Πολλές από αυτές βασίζονται σε πραγματικές ιστορίες, προσωπικότητες και γεγονότα. Δεν αποτελούν ιστορικά ντοκιμαντέρ, παρ’ όλα αυτά μπορούμε να βγάλουμε σημαντικά συμπεράσματα, αλλά και να αποκτήσουμε άποψη και γνώση για γεγονότα, πρόσωπα, καταστάσεις και το κοινωνικό πλαίσιο στα οποία αναφέρονται.
Μπορεί να επικεντρωνόμαστε στην πλοκή τους, αλλά από πίσω κρύβονται ιστορικές αλήθειες και νοήματα, που μπορούν να μας δώσουν σημαντικές ιστορικές πληροφορίες και γνώσεις.
Επενδύθηκαν μεγάλα ποσά για την παραγωγή τους, όχι μόνο για τα εφέ, το casting και όλα τα κλασικά κινηματογραφικά ζητήματα, αλλά και πάνω στην έρευνα για ιστορικά εγκυρότητα. Όπως ονόματα, κοινωνική δομή, έθιμα, γεγονότα, κοστούμια και σκηνικά.
Αρκετές από αυτές τις σειρές έγιναν πολύ διάσημες και mainstream.
Για να δούμε μερικές από κοντά :
Σπάρτακος – ( Spartacus )
Παρουσιάζεται η βιομηχανία του θεάματος των μονομαχιών στην Αρχαία Ρώμη κατά τα χρόνια του 2ου και 1ου αιώνα π.Χ.. Η ζωή του πιο διάσημου μονομάχου μέσα από τη σχέση του με τους Ρωμαίους στις αρένες της Κάπουα και το πέρασμα μέσα από αυτές προς τον ξεσηκωμό και την πορεία προς την άλωση της Ρώμης. Παράλληλα, βλέπουμε και τον υπόγειο και βρώμικο αγώνα για την αναρρίχηση στην πολιτική εξουσία της Ρώμης και την κατάκτηση προνομίων και επιφάνειας στη Ρωμαϊκή κοινωνία.
σπαρτακοσ : απο τον πρωτο κυκλο
Πίκι Μπλάιντερς – ( Peaky Blinders )
Παίρνουμε μία πολύ καλή εικόνα για την περίοδο του μεσοπολέμου στην Αγγλία και πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή του Μπέρμινχαμ. Κομμουνιστές, φασίστες, αστυνομία, τσιγγάνοι, επαναστάτες του εθνικο-απελευθερωτικού στρατού της Ιρλανδίας, βασιλιάς, υπουργοί, κλήρος, ιταλική μαφία, φατρίες και απλός λαός ανακατεύονται μέσα από τη ζωή και δράση μιας φημισμένης συμμορίας, των Πίκι Μπλάιντερς.
Τα τρια αδεφια των peaky blinders. οι τζον, τομι και αρθουρ σελμπι.
Βάρβαροι – ( Barbarians )
Πραγματεύεται την άτυπη ένωση των γερμανικών φυλών για την αναχαίτιση των Ρωμαϊκών λεγεώνων και τον περιορισμό της Ρωμαϊκής επιρροής βόρεια του ποταμού Ρήνου. Με κυρίαρχο στοιχείο τον εκ γερμανικής καταγωγής ρωμαίο στρατιωτικό διοικητή Αρμίνιο και τα Λατινικά ως κυρίαρχη γλώσσα στη σειρά ταξιδεύουμε στον 1ο αιώνα μ.Χ. Τότε που περιορίστηκε ο Ρωμαϊκός ιμπεριαλισμός προς τον βορρά και άνοιξε ο δρόμος της σταδιακής επέκτασης των Γερμανικών φυλών νοτιότερα και δυτικότερα.
Ο αρμινιοσ και οι βαρβαροι
Το παιχνίδι των θρόνων – ( Game of thrones )
Η πιο διάσημη και φημισμένη σειρά με πολύπλοκα ιστορικά σημεία, τα οποία δεν είναι ευκρινώς αναγνωρίσιμα. Πάρα πολλά διαφορετικά ιστορικά στοιχεία, από διάφορες ιστορικές περιόδους, συμπλέκονται κάτω από την ίδια ιστορία για εξασφάλιση της εξουσίας και την κατάκτηση του θρόνου.
Η συγκεκριμένη σειρά θα μπορούσε να ήταν ένα γενικό ντοκιμαντέρ για τη ζωή στο μεσαίωνα. Παιχνίδια εξουσίας, συμμαχίες, προδοσίες, όρκοι τιμής, ιεραρχικές δομές της εξουσίας και τεράστιος ακόμα όγκος πληροφοριών για τη ζωή κατά τον μεσαίωνα μας παρουσιάζονται μέσα από την εξέλιξη της σειράς.
Πάρα πολλά στοιχεία βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα της ιστορίας ή έστω σε υπαρκτές αντιλήψεις εκείνης της εποχής. Μερικά εκ των οποίων παρατίθενται παρακάτω.
Πιο συγκεκριμένα, η ιστορία ολόκληρη βασίζεται στον πόλεμο των ρόδων. Έναν χρονοβόρο, περίπλοκο και άκρως βρώμικο, με πισώπλατα μαχαιρώματα πόλεμο για την αγγλική διαδοχή μεταξύ του οίκου της Υόρκης και του οίκου των Λάνκαστερ.
Το τείχος στον βορρά αναφέρεται στο τείχος του Αδριανού στην Αγγλία, για να αποκόψει τις εισβολές στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία των πληθυσμών από τον βορρά. Οι οποίοι βόρειοι, γηγενείς πληθυσμοί βάφονταν με τα ίδια λευκά χρώματα, με αποτέλεσμα να μοιάζουν μεταξύ τους και είχαν την τάση να μαζεύουν τους νεκρούς τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει στις ρωμαϊκές λεγεώνες η δεισιδαιμονία ότι ήταν απέθαντοι και ότι επανέρχονταν στη ζωή.
Οι οικογένεια των Σταρκ έχει πολλά κοινά με τις γερμανικές φυλές στα δάση βόρεια του ποταμού Ρήνου. Η μισθοφορική παραγωγή των Άσπιλων θα μπορούσε να είναι η μισθοφορική παραγωγή των Ελβετών για πλουτισμό, τροφοδοτώντας άλλα βασίλεια με ικανότατους στρατιώτες. Οι Ντοθράκοι, ως νομαδική φυλή και σύμφωνα με τον τρόπο που πολεμούσαν πάνω στα άλογα ταιριάζουν αρκετά με λαούς της ανατολής όπως οι Μογγόλοι ή οι Ούνοι.
Ο ματωμένος γάμος, βασίζεται στο μαύρο δείπνο και τη σφαγή του Γκλένγκοου στη μεσαιωνική Σκωτία με κοινό παρονομαστή την κατάφωρη παραβίαση του ιερού θεσμού της φιλοξενίας.
Η κόκκινη πίστη στη σειρά βασίζεται στην επέκταση και τη θρησκεία του Ζωροαστρισμού.
Το υγρό πυρ, όπως όλοι γνωρίζουμε, έχει να κάνει με το υγρό πυρ των Βυζαντινών.
Ακόμα και οι δράκοι εμφανίζονται σε μεσαιωνικές ιστορίες σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Κι εμείς, άλλωστε, έχουμε τον δικό μας δράκο, αυτόν της Ρόδου, που σκότωσε ο Ντε Γκοζόν τον 14ο αιώνα μ.Χ.. Πολύ πιθανό, βέβαια, ο δράκος αυτός να ήταν κάποιος μεγάλος αλιγάτορας που ξεβράστηκε στο νησί, μετά από ναυάγιο του πλοίου που τον μετέφερε.
η μαχη για το ποιος η ποια θα καθισει στον αναμφιβολα εντυπωσιακο και πολυποθητο θρονο μας καθηλωσε 8 σεζον γεματεσ αναπαντεχα περιστατικα, ανατροπεσ και αγωνια στην πιο επιτυχημενη σειρα.
Πίσω από τις φανταχτερά υφασμένες πλοκές των σειρών μπορεί κάποιος με ευχάριστο και άκρως καθηλωτικό τρόπο να μάθει ιστορία. Η ιστορική, όμως, αλήθεια χρειάζεται έρευνα, διασταυρωμένες πηγές και κριτική σκέψη. Έτσι, οι σειρές μπορούν να προσφέρουν σημαντικά στοιχεία, αλλά δεν είναι, όπως αναφέραμε πιο πάνω, ιστορικά ντοκιμαντέρ. Χρειάζεται έρευνα και κριτική σκέψη για να διασταυρώσουμε την εγκυρότητά τους.
Powered by Στράτος Πιστικός